loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 327
يکشنبه 12 مرداد 1399 زمان : 15:11


شیلنگ ویبراتور (شیلنگ ویبره) چیست؟

شلنگ ویبراتور بتن یا شلنگ ویبره که امروز با نام شیلنگ ویبره و شیلنگ ویبراتور شناخته می شود، در انواع شیلنگ ویبراتور برقی، شیلنگ ویبراتور بادی و شیلنگ ویبراتور بنزینی به مشتریان ارائه می گردد. شما می توانید در بخش مشخصات فنی به اطلاعات انواع این نوع شیلنگ ها دسترسی پیدا نموده و همچنین در بخش لیست قیمت شیلنگ ویبراتور از بروزترین قیمت انواع محصولات اعم از قیمت شیلنگ ویبراتور بنزینی، قیمت ویبراتور دریلی و قیمت شیلنگ ویبره بتن مطلع گردید.


مشخصات فنی شیلنگ ویبراتور (شیلنگ ویبره بتن)

بتن ترکیبی از چهار جزء اساسی آب، سیمان، شن و ماسه (دانه کوچک) و سنگ (سنگ آهنگ) می باشد که از پرکاربردترین و مهمترین مصالح ساختمانی است. از ویژگی اصلی آن می توان در دسترس بودن مواد اولیه و ارزان بودن را نام برد. هنگامی که بتن ریخته می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا ایجاد شود که به طور قابل توجهی آن را تضعیف می کند. راه حل اصلی جهت از بین بردن این حباب ها لرزش و ارتعاش بتن است که این عمل به وسیله شیلنگ های ویبراتور انجام می گردد به طوری که در هنگام لرزش در بتن کمک به آزاد سازی حباب هاب هوا و آب گیر کرده در لایه های بتن می شود و بدین شکل بتنی یک پارچه خواهیم داشت. اگر این عمل انجام نشود پس از خشک شدن و گیرایش کامل بتن حباب های آب تبخیر شده و حباب های هوا از بین می رود و در نتیجه بتنی همانند اسفنج خواهیم داشت که بسیار ضعیف و در اصطلاح بتن کرمو می شود.



نحوه عملکرد شیلنگ ویبره یا ویبراتور

به طور کلی دو وسیله مختلف جهت ارتعاشات بتن به کار می رود:

1- ویبره داخلی (استفاده از شیلنگ ویبراتورها)

طریقه استفاده از ویبره داخلی: در این روش اغلب ویبراتورهای داخلی بتن به کار می روند که بسیاری از آن ها توسط یک اپراتور مورد استفاده قرار می گیرد. این پروسه بسیار ساده است، به این صورت که کارگر باید خرطومی فلزی شیلنگ ویبراتور به نام پوکر که به موتور ویبراتور متصل است را به صورت کاملأ عمودی به مدت زمان یک دقیقه (که این زمان بستگی به نوع دانسیته بتن دارد) درون بتن گذاشته و عمل ویبره را انجام دهد و این عمل باید کامل انجام شود تا آب های اضافی و هوای بتن کاملا گرفته شود و اگر این فرایند به صورت صحیح انجام نشود عواقب بسیار بدی خواهد داشت.


منبع تغذیه شیلنگ ویبراتور مکانیکی می تواند موتور ویبراتور برقی یا بنزینی باشد.

الف- موتور ویبراتور بنزینی

موتور ویبره بنزین از جمله پر مصرف ترین موتور ویبراتور ها در صنعت ساختمان سازی می باشد. نیروی محرکه این نوع از موتور ویبراتورها بنزین بوده و مناسب ترین و معروف ترین موتورهای بنزینی جهت به کار بردن در ویبراتورها، موتورهای روبین و هوندا می باشند.


ب- موتور ویبراتور برقی

موتور ویبره برقی جهت تامین نیروی محرکه شیلنگ ویبراتور بنزینی به کار می رود. موتور ویبراتور برقی در دو نوع پایه ثابت و پایه متحرک قابل ارائه به مشتریان می باشد.


2- ارتعاش قالب

در این روش ویبراتور برقی یا بادی بر روی بدنه قالب وصل می شوند. ویبره برقی در انواع دورهای 750، 1000، 1500 و 3000 دور با قدرت ضربه 10 الی 10000 کیلوگرم وجود دارند. ویبره بادی نیز در محل هایی که خطر آتش سوزی و برق گرفتگی وجود دارد و امکان استفاده از ویبره بدنه های برقی وجود ندارد به کار می روند.


ویبراتور لرزاننده قالب یا ویبراتور بدنه به قالب بسته شده و باعث ایجاد لرزش در بتن و از بین رفتن خلل و فرج بتن می گردد. از ویبراتور بدنه برقی بتن جهت ایجاد ضربه در قالب تونل مترو، تونل های شهری و ویبراتور بدنه قالب های پل های هوایی و دیواره رمپ و لوپ ها و قالب بدنه بتون سد استفاده می گردد. ویبراتور قالب بتن به ویبراتور لرزاننده قالب نیز شهرت دارد.

انواع شیلنگ ویبراتور

برای به وجود آوردن ارتعاش و هواگیری محل بتن ریزی از شیلنگ ویبراتور استفاده می گردد. کاربرد اصلی شینلگ ویبراتورها در ایجاد تراکم در بتن و حذف هوای محبوس شده داخل بتن است. شیلنگ ویبراتورها در انواع مختلف مکانیکی، برقی، بادی، دریلی، دوشی، پرتابل موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد.

عملکرد شیلنگ ویبراتور مکانیکی

ویبراتور شیلنگی از یک محرک انعطاف پذیر تشکیل شده که موجب چرخش میله مرکزی می گردد. بر اثر دوران میله مرکزی یک قطعه فلزی که با میله در اتصال می باشد به پوشش فلزی ضربه می زند و سبب لرزاندن آن می گردد.

قسمت انتهایی شیلنگ های ویبراتور که با پوششی فلزی محصور میشود و در بتن فرو رفته و بیشترین لرزش را در یک شیلنگ ویبره دارد و در سایز ها و مدل های مختلف تولید و به فروش می رسد.

بیشترین دلایل خرابی شیلنگ ویبراتور مکانیکی

یکی از بیشترین مواردی که سبب از بین رفتن و خرابی شیلنگ ویبراتورها می گردد، پاره شدن و سوراخ شدن شیلنگ ویبراتور به دلیل جنس نامرغوب آن است. همچنین بریده شدن فنر یا رفتن بتن به داخل شیلنگ از دلایل اصلی از کار افتادن شیلنگ ویبراتورها به شمار می رود.

شرکت بازرگانی لزران صنعت با ارائه شیلنگ هایی با کیفیت مرغوب دارای پوسته ای از بهترین و مرغوبترین جنس ها توانسته است این مشکلات را حل کند. شیلنگ های ارائه شده توسط شرکت لزران صنعت در دو مدل پوسته سیم دار و نخ دار بوده، همچنین داخل شیلنگ دو لایه سیم با ضخامت زیاد وجود دارد که مانع از خراب شدن، خم شدن زیاد و پارگی پوسته شیلنگ می گردد.

شیلنگ ویبراتور بادی

جهت انتقال هوایی که توسط کمپرسور فشرده گردیده به ابزار بادی که در سر شیلنگ نصب است از شیلنگ ویبراتور بادی استفاده می کنند، در حقیقت نیروی محرکه شیلنگ ویبراتورهای بادی کمپرسور باد می باشد. این دسته از شیلنگ ها در سایزهای 1 الی 5 اینچ و به طول های 2 الی 4 متر قابل ارائه توسط شرکت بازرگانی لزران صنعت می باشند.

شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور برقی

شیلنگ ویبره برقی در قطرهای 32 تا 61 میلیمتر و در طول های 4 متر و 6 متر قابل ارائه به مشتریان می باشد.



نیروی محرکه شیلنگ ویبراتور برقی کنورتور می باشد. کنورتور در حقیقت یک نوع مبدل الکتریکی هست که با تبدیل جریان برق به جریان مناسب جهت شیلنگ ویبراتور برقی و از بین بردن خطر برق گرفتگی امکان اتصال شیلنگ و کارکرد عالی آن را فراهم می کند. کنورتورها در انواع مختلف با تعداد خروجی های شیلنگ از 1 تا 4 عدد موجود می باشند که امکان اتصال و کار کردن چند شیلنگ به صورت همزمان را فراهم می کنند.


شیلنگ ویبراتور دوشی با موتور برقی

در این دسته از شیلنگ ویبراتورها موتورهای با وزن سبک در قدرت 2.3 کیلو وات با ولتاژهای 230 ولت و 115 ولت استفاده شده است. شیلنگ ویبراتور دوشی به قطر 25 تا 48 میلیمتر و به طول های 1 الی 6 اینچ موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد.


شیلنگ ویبراتور پرتابل با موتور بنزینی

ویبراتور بتن قابل حمل (پرتابل) در اندازه های 38 تا 45 میلیمتر با ابعاد بدنه کوچک و وزن پایین برای ایجاد ارتعاش در بلوک های بتن به کار می رود. در این دسته از شیلنگ ها موتور به صورت مونتاژ شده بر روی شیلنگ بوده و نیازی به اتصال به موتور نیست، به همین دلیل به آن ها شیلنگ ویبراتور پرتابل گویند. همچنین این نوع شیلنگ ها دارای مهار بر روی دوش و محافظ جهت ساق پا بوده و از آن ها جهت بتن ریزی های کوچک در پروژه های شهری استفاده می شود.

شیلنگ Vibrator

Vibrator Hose

شیلنگ ویبراتور

نحوه استفاده از شیلنگ ویبراتور پرتابل

شیلنگ ویبراتور دریلی

شیلنگ ویبره دریلی از قطرهای 23 تا 38 میلیمتر در طول های 6 متر و 9 متر موجود بوده که نیروی محرک آن الکتریکی و قابلیت کار با برق تکفاز را دارا می باشد.

شیلنگ ویبراتور دریلی

شیلنگ ویبره دریلی

فاکتورهای اصلی برای خرید شیلنگ ویبراتور

حال که با انواع شیلنگ های ویبراتور و موتور های تولید نیرو برای شیلنگ های ویبراتور آشناشدید لازم به ذکر است که برای خریدی موفق به چند ویژه گی اصلی در خرید شیلنگ ویبراتور توجه نمائید:

جنس و قطر پوسته
جنس و قطر فنر و میله داخلی
انعطاف پذیری
انتخاب قطر و سایز مناسب
کوپلینگ
اتصالات ابتدا و انتها
شیلنگ ویبراتور در هنگام کار نباید صدایی خش خش و گیرکردگی داشته باشد.

همچنین برای انتخاب نوع شیلنگ های ویبراتور( شیلنگ ویبراتور بادی ، شیلنگ ویبراتور برقی ، شیلنگ ویبراتور مکانیکی ) باید اول به کاربری و محل اجرای ویبره دقت شود و سپس با در نظر گرفتن فاکتور های ارائه شده بهترین انتخاب در نوع شیلنگ ویبراتور را داشت
شایان ذکر است جهت انتخاب سایز شیلنگ ویبراتور که بسته به نوع کاربری متفاوت است می باشد برای مثال سایز شیلنگ ویبراتوری که درون قالب کارکرد دارد با شیلنگی که در یک بخش کلی بتن ریزی کارکرد دارد از نظر قطر شیلنگ ویبراتور و پوکر مختلف می باشد.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری موتور ویبراتور و شیلنگ ویبراتور

1- چنانچه موتور ویبراتوری که از آن استفاده می کنید الکتریکی می باشد، جهت بالا رفتن امنیت و از بین رفتن خطرات برق گرفتگی حتما از دستکش لاستیکی و چکمه پلاستیکی استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری شلنگ ویبره

2- موتور ویبراتور را در فاصله مناسب از آب و بتن خام نگهداری کنید.
3- پس از هر 200 ساعت کار با شیلنگ داخل شفت آن گریس نسوز بریزید. ابتدا گریس کهنه را خارج و سپس گریس تازه را داخل شفت آن جایگزین نمایید.
4-به صورت دوره ای شیلنگ دستگاه را بازدید و کلیه پیچ و مهره ها و اتصالات چک و در صورت شل بودن محکم شوند.
5- بعد از استفاده، حتما دستگاه و شیلنگ را از بتن چسبیده شده به آنها تمیز کنید تا از آسیب رسیدن به آنها کاسته شود.
6- در صورتی که شیلنگ را از موتور جدا می کنید روی سر شفت را با کلاهک محافظ پلاستیکی پوشش داده تا از ورود گرد و خاک به داخل آن جلوگیری گردد.

در هنگام استفاده از ویبراتور شیلنگی باید نکات زیر را مدنظر داشت:

به طور معمول زمان مناسب برای اعمال لرزش با لرزاننده خرطومی بین 5 تا 15 ثانیه بوده اما مدت زمان دقیق تر بر اساس ظاهر شدن شیره بتن روی سطح بتن ریزی شده و تغییر کردن صدای لرزاننده تعیین می گردد.
نکته: اگر زمان لرزش کم باشد، سنگ دانه ها حرکت کرده اما بتن زمان کافی برای جاری شدن و پخش شدن رو ندارد و همین موضوع باعث متخلخل شدن بتن و کاهش مقاومت آن می گردد.
اگر مدت زمان لرزاندن بتن زیاد باشد، شیره بسیار زیادی به سطح بتن آمده که سبب جداشدگی در بتن، ایجاد ترک، کرمو شدن قسمت های زیری و کاهش مقاومت سطحی بتن می گردد.
برای از بین بردی حباب های داخل بتن و همچنین جلوگیری از حبس شدن هوا، باید لایه بتن ضخامت کم و نازکی داشته باشد. ولی در هر صورت نباید ضخامت کمتر از 1/5 سانتیمتر بود. همچین حداکثر ضخامت لایه ای که استفاده از ویبراتور شیلنگی بر روی آن مقدور است 500 تا 600 میلیمتر است.
ویبراتور یا لرزاننده باید در فواصل مساوی و یکنواخت و به صورت عمودی داخل بتن فرو برده شود و از قرار دادن لرزاننده به صورت مایل یا افقی پرهیز شود. فواصل بین مکان هایی که باید قرار گیرد بر اساس شعاع عمل لرزاننده تعیین می شود. همچنین به این نکته دقت شود، شعاع های عمل باید تا چند سانتیمتر یکدیگر را پوشش دهند.
جهت حذف موثر هوا باید سریعا ویبراتور به داخل بتن وارد و با حرکت ملایم بالا به پایین، به آهستگی خارج شود. نفوذ سریع ویبراتور سبب آن گردیده که بتن به طرف بالا و خارج از قابل حرکت و هوا خارج گردد. همچنین زمانی که به آهستگی ویبراتور خارج می شود هوای که در بالای ویبراتور قرار گرفته به طرف بالا رانده شده و باعث جاری شدن ملات به صورت یکنواخت می گردد. در ضمن در بتن هایی با سفتی بالا جای میله ویبراتور با این روش پر می گردد.
شیلنگ ویبراتور را باید به صورت قائم و چند سانتی متر داخل لایه قبلی که هنوز سفت نشده فرو برد، رعایت فواصل منظم بین محل های فرو بردن سبب محکم شدن و تراکم بتن می گردد. وارد کردن شیلنگ به داخل بتن تحت زاویه و به صورت تصادفی و نامنظم و در فواصل متفاوت و عدم رعایت عمق کافی برای فرو رفتن در لایه قبلی باعث عدم یکپارچگی دو لایه می گردد.


در شکل های زیر نحوه قرار گرفتن شیلنگ ویبراتور به صورت صحیح و اشتباه نمایش داده شده است:

نحوه قرار دادن شیلنگ ویبراتور به صورت صحیح

نحوه قرار دادن شیلنگ ویبره

نحوه قرار دادن شیلنگ ویبراتور به صورت اشتباه

نحوه غلط قرار دادن شلنگ ویبره

نمونه ای از نحوه نامناسب تراکم بتن

شیلنگ ویبراتور

لیست قیمت شیلنگ ویبراتور - شیلنگ ویبره



خرید انواع شیلنگ ویبره بتن از شرکت لرزان صنعت


شیلنگ ویبراتور (شیلنگ ویبره) چیست؟

شلنگ ویبراتور بتن یا شلنگ ویبره که امروز با نام شیلنگ ویبره و شیلنگ ویبراتور شناخته می شود، در انواع شیلنگ ویبراتور برقی، شیلنگ ویبراتور بادی و شیلنگ ویبراتور بنزینی به مشتریان ارائه می گردد. شما می توانید در بخش مشخصات فنی به اطلاعات انواع این نوع شیلنگ ها دسترسی پیدا نموده و همچنین در بخش لیست قیمت شیلنگ ویبراتور از بروزترین قیمت انواع محصولات اعم از قیمت شیلنگ ویبراتور بنزینی، قیمت ویبراتور دریلی و قیمت شیلنگ ویبره بتن مطلع گردید.


مشخصات فنی شیلنگ ویبراتور (شیلنگ ویبره بتن)

بتن ترکیبی از چهار جزء اساسی آب، سیمان، شن و ماسه (دانه کوچک) و سنگ (سنگ آهنگ) می باشد که از پرکاربردترین و مهمترین مصالح ساختمانی است. از ویژگی اصلی آن می توان در دسترس بودن مواد اولیه و ارزان بودن را نام برد. هنگامی که بتن ریخته می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا ایجاد شود که به طور قابل توجهی آن را تضعیف می کند. راه حل اصلی جهت از بین بردن این حباب ها لرزش و ارتعاش بتن است که این عمل به وسیله شیلنگ های ویبراتور انجام می گردد به طوری که در هنگام لرزش در بتن کمک به آزاد سازی حباب هاب هوا و آب گیر کرده در لایه های بتن می شود و بدین شکل بتنی یک پارچه خواهیم داشت. اگر این عمل انجام نشود پس از خشک شدن و گیرایش کامل بتن حباب های آب تبخیر شده و حباب های هوا از بین می رود و در نتیجه بتنی همانند اسفنج خواهیم داشت که بسیار ضعیف و در اصطلاح بتن کرمو می شود.



نحوه عملکرد شیلنگ ویبره یا ویبراتور

به طور کلی دو وسیله مختلف جهت ارتعاشات بتن به کار می رود:

1- ویبره داخلی (استفاده از شیلنگ ویبراتورها)

طریقه استفاده از ویبره داخلی: در این روش اغلب ویبراتورهای داخلی بتن به کار می روند که بسیاری از آن ها توسط یک اپراتور مورد استفاده قرار می گیرد. این پروسه بسیار ساده است، به این صورت که کارگر باید خرطومی فلزی شیلنگ ویبراتور به نام پوکر که به موتور ویبراتور متصل است را به صورت کاملأ عمودی به مدت زمان یک دقیقه (که این زمان بستگی به نوع دانسیته بتن دارد) درون بتن گذاشته و عمل ویبره را انجام دهد و این عمل باید کامل انجام شود تا آب های اضافی و هوای بتن کاملا گرفته شود و اگر این فرایند به صورت صحیح انجام نشود عواقب بسیار بدی خواهد داشت.


منبع تغذیه شیلنگ ویبراتور مکانیکی می تواند موتور ویبراتور برقی یا بنزینی باشد.

الف- موتور ویبراتور بنزینی

موتور ویبره بنزین از جمله پر مصرف ترین موتور ویبراتور ها در صنعت ساختمان سازی می باشد. نیروی محرکه این نوع از موتور ویبراتورها بنزین بوده و مناسب ترین و معروف ترین موتورهای بنزینی جهت به کار بردن در ویبراتورها، موتورهای روبین و هوندا می باشند.


ب- موتور ویبراتور برقی

موتور ویبره برقی جهت تامین نیروی محرکه شیلنگ ویبراتور بنزینی به کار می رود. موتور ویبراتور برقی در دو نوع پایه ثابت و پایه متحرک قابل ارائه به مشتریان می باشد.


2- ارتعاش قالب

در این روش ویبراتور برقی یا بادی بر روی بدنه قالب وصل می شوند. ویبره برقی در انواع دورهای 750، 1000، 1500 و 3000 دور با قدرت ضربه 10 الی 10000 کیلوگرم وجود دارند. ویبره بادی نیز در محل هایی که خطر آتش سوزی و برق گرفتگی وجود دارد و امکان استفاده از ویبره بدنه های برقی وجود ندارد به کار می روند.


ویبراتور لرزاننده قالب یا ویبراتور بدنه به قالب بسته شده و باعث ایجاد لرزش در بتن و از بین رفتن خلل و فرج بتن می گردد. از ویبراتور بدنه برقی بتن جهت ایجاد ضربه در قالب تونل مترو، تونل های شهری و ویبراتور بدنه قالب های پل های هوایی و دیواره رمپ و لوپ ها و قالب بدنه بتون سد استفاده می گردد. ویبراتور قالب بتن به ویبراتور لرزاننده قالب نیز شهرت دارد.

انواع شیلنگ ویبراتور

برای به وجود آوردن ارتعاش و هواگیری محل بتن ریزی از شیلنگ ویبراتور استفاده می گردد. کاربرد اصلی شینلگ ویبراتورها در ایجاد تراکم در بتن و حذف هوای محبوس شده داخل بتن است. شیلنگ ویبراتورها در انواع مختلف مکانیکی، برقی، بادی، دریلی، دوشی، پرتابل موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد.

عملکرد شیلنگ ویبراتور مکانیکی

ویبراتور شیلنگی از یک محرک انعطاف پذیر تشکیل شده که موجب چرخش میله مرکزی می گردد. بر اثر دوران میله مرکزی یک قطعه فلزی که با میله در اتصال می باشد به پوشش فلزی ضربه می زند و سبب لرزاندن آن می گردد.

قسمت انتهایی شیلنگ های ویبراتور که با پوششی فلزی محصور میشود و در بتن فرو رفته و بیشترین لرزش را در یک شیلنگ ویبره دارد و در سایز ها و مدل های مختلف تولید و به فروش می رسد.

بیشترین دلایل خرابی شیلنگ ویبراتور مکانیکی

یکی از بیشترین مواردی که سبب از بین رفتن و خرابی شیلنگ ویبراتورها می گردد، پاره شدن و سوراخ شدن شیلنگ ویبراتور به دلیل جنس نامرغوب آن است. همچنین بریده شدن فنر یا رفتن بتن به داخل شیلنگ از دلایل اصلی از کار افتادن شیلنگ ویبراتورها به شمار می رود.

شرکت بازرگانی لزران صنعت با ارائه شیلنگ هایی با کیفیت مرغوب دارای پوسته ای از بهترین و مرغوبترین جنس ها توانسته است این مشکلات را حل کند. شیلنگ های ارائه شده توسط شرکت لزران صنعت در دو مدل پوسته سیم دار و نخ دار بوده، همچنین داخل شیلنگ دو لایه سیم با ضخامت زیاد وجود دارد که مانع از خراب شدن، خم شدن زیاد و پارگی پوسته شیلنگ می گردد.

شیلنگ ویبراتور بادی

جهت انتقال هوایی که توسط کمپرسور فشرده گردیده به ابزار بادی که در سر شیلنگ نصب است از شیلنگ ویبراتور بادی استفاده می کنند، در حقیقت نیروی محرکه شیلنگ ویبراتورهای بادی کمپرسور باد می باشد. این دسته از شیلنگ ها در سایزهای 1 الی 5 اینچ و به طول های 2 الی 4 متر قابل ارائه توسط شرکت بازرگانی لزران صنعت می باشند.

شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور برقی

شیلنگ ویبره برقی در قطرهای 32 تا 61 میلیمتر و در طول های 4 متر و 6 متر قابل ارائه به مشتریان می باشد.



نیروی محرکه شیلنگ ویبراتور برقی کنورتور می باشد. کنورتور در حقیقت یک نوع مبدل الکتریکی هست که با تبدیل جریان برق به جریان مناسب جهت شیلنگ ویبراتور برقی و از بین بردن خطر برق گرفتگی امکان اتصال شیلنگ و کارکرد عالی آن را فراهم می کند. کنورتورها در انواع مختلف با تعداد خروجی های شیلنگ از 1 تا 4 عدد موجود می باشند که امکان اتصال و کار کردن چند شیلنگ به صورت همزمان را فراهم می کنند.


شیلنگ ویبراتور دوشی با موتور برقی

در این دسته از شیلنگ ویبراتورها موتورهای با وزن سبک در قدرت 2.3 کیلو وات با ولتاژهای 230 ولت و 115 ولت استفاده شده است. شیلنگ ویبراتور دوشی به قطر 25 تا 48 میلیمتر و به طول های 1 الی 6 اینچ موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد.


شیلنگ ویبراتور پرتابل با موتور بنزینی

ویبراتور بتن قابل حمل (پرتابل) در اندازه های 38 تا 45 میلیمتر با ابعاد بدنه کوچک و وزن پایین برای ایجاد ارتعاش در بلوک های بتن به کار می رود. در این دسته از شیلنگ ها موتور به صورت مونتاژ شده بر روی شیلنگ بوده و نیازی به اتصال به موتور نیست، به همین دلیل به آن ها شیلنگ ویبراتور پرتابل گویند. همچنین این نوع شیلنگ ها دارای مهار بر روی دوش و محافظ جهت ساق پا بوده و از آن ها جهت بتن ریزی های کوچک در پروژه های شهری استفاده می شود.

شیلنگ Vibrator

Vibrator Hose

شیلنگ ویبراتور

نحوه استفاده از شیلنگ ویبراتور پرتابل

شیلنگ ویبراتور دریلی

شیلنگ ویبره دریلی از قطرهای 23 تا 38 میلیمتر در طول های 6 متر و 9 متر موجود بوده که نیروی محرک آن الکتریکی و قابلیت کار با برق تکفاز را دارا می باشد.

شیلنگ ویبراتور دریلی

شیلنگ ویبره دریلی

فاکتورهای اصلی برای خرید شیلنگ ویبراتور

حال که با انواع شیلنگ های ویبراتور و موتور های تولید نیرو برای شیلنگ های ویبراتور آشناشدید لازم به ذکر است که برای خریدی موفق به چند ویژه گی اصلی در خرید شیلنگ ویبراتور توجه نمائید:

جنس و قطر پوسته
جنس و قطر فنر و میله داخلی
انعطاف پذیری
انتخاب قطر و سایز مناسب
کوپلینگ
اتصالات ابتدا و انتها
شیلنگ ویبراتور در هنگام کار نباید صدایی خش خش و گیرکردگی داشته باشد.

همچنین برای انتخاب نوع شیلنگ های ویبراتور( شیلنگ ویبراتور بادی ، شیلنگ ویبراتور برقی ، شیلنگ ویبراتور مکانیکی ) باید اول به کاربری و محل اجرای ویبره دقت شود و سپس با در نظر گرفتن فاکتور های ارائه شده بهترین انتخاب در نوع شیلنگ ویبراتور را داشت
شایان ذکر است جهت انتخاب سایز شیلنگ ویبراتور که بسته به نوع کاربری متفاوت است می باشد برای مثال سایز شیلنگ ویبراتوری که درون قالب کارکرد دارد با شیلنگی که در یک بخش کلی بتن ریزی کارکرد دارد از نظر قطر شیلنگ ویبراتور و پوکر مختلف می باشد.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری موتور ویبراتور و شیلنگ ویبراتور

1- چنانچه موتور ویبراتوری که از آن استفاده می کنید الکتریکی می باشد، جهت بالا رفتن امنیت و از بین رفتن خطرات برق گرفتگی حتما از دستکش لاستیکی و چکمه پلاستیکی استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری شلنگ ویبره

2- موتور ویبراتور را در فاصله مناسب از آب و بتن خام نگهداری کنید.
3- پس از هر 200 ساعت کار با شیلنگ داخل شفت آن گریس نسوز بریزید. ابتدا گریس کهنه را خارج و سپس گریس تازه را داخل شفت آن جایگزین نمایید.
4-به صورت دوره ای شیلنگ دستگاه را بازدید و کلیه پیچ و مهره ها و اتصالات چک و در صورت شل بودن محکم شوند.
5- بعد از استفاده، حتما دستگاه و شیلنگ را از بتن چسبیده شده به آنها تمیز کنید تا از آسیب رسیدن به آنها کاسته شود.
6- در صورتی که شیلنگ را از موتور جدا می کنید روی سر شفت را با کلاهک محافظ پلاستیکی پوشش داده تا از ورود گرد و خاک به داخل آن جلوگیری گردد.

در هنگام استفاده از ویبراتور شیلنگی باید نکات زیر را مدنظر داشت:

به طور معمول زمان مناسب برای اعمال لرزش با لرزاننده خرطومی بین 5 تا 15 ثانیه بوده اما مدت زمان دقیق تر بر اساس ظاهر شدن شیره بتن روی سطح بتن ریزی شده و تغییر کردن صدای لرزاننده تعیین می گردد.
نکته: اگر زمان لرزش کم باشد، سنگ دانه ها حرکت کرده اما بتن زمان کافی برای جاری شدن و پخش شدن رو ندارد و همین موضوع باعث متخلخل شدن بتن و کاهش مقاومت آن می گردد.
اگر مدت زمان لرزاندن بتن زیاد باشد، شیره بسیار زیادی به سطح بتن آمده که سبب جداشدگی در بتن، ایجاد ترک، کرمو شدن قسمت های زیری و کاهش مقاومت سطحی بتن می گردد.
برای از بین بردی حباب های داخل بتن و همچنین جلوگیری از حبس شدن هوا، باید لایه بتن ضخامت کم و نازکی داشته باشد. ولی در هر صورت نباید ضخامت کمتر از 1/5 سانتیمتر بود. همچین حداکثر ضخامت لایه ای که استفاده از ویبراتور شیلنگی بر روی آن مقدور است 500 تا 600 میلیمتر است.
ویبراتور یا لرزاننده باید در فواصل مساوی و یکنواخت و به صورت عمودی داخل بتن فرو برده شود و از قرار دادن لرزاننده به صورت مایل یا افقی پرهیز شود. فواصل بین مکان هایی که باید قرار گیرد بر اساس شعاع عمل لرزاننده تعیین می شود. همچنین به این نکته دقت شود، شعاع های عمل باید تا چند سانتیمتر یکدیگر را پوشش دهند.
جهت حذف موثر هوا باید سریعا ویبراتور به داخل بتن وارد و با حرکت ملایم بالا به پایین، به آهستگی خارج شود. نفوذ سریع ویبراتور سبب آن گردیده که بتن به طرف بالا و خارج از قابل حرکت و هوا خارج گردد. همچنین زمانی که به آهستگی ویبراتور خارج می شود هوای که در بالای ویبراتور قرار گرفته به طرف بالا رانده شده و باعث جاری شدن ملات به صورت یکنواخت می گردد. در ضمن در بتن هایی با سفتی بالا جای میله ویبراتور با این روش پر می گردد.
شیلنگ ویبراتور را باید به صورت قائم و چند سانتی متر داخل لایه قبلی که هنوز سفت نشده فرو برد، رعایت فواصل منظم بین محل های فرو بردن سبب محکم شدن و تراکم بتن می گردد. وارد کردن شیلنگ به داخل بتن تحت زاویه و به صورت تصادفی و نامنظم و در فواصل متفاوت و عدم رعایت عمق کافی برای فرو رفتن در لایه قبلی باعث عدم یکپارچگی دو لایه می گردد.


در شکل های زیر نحوه قرار گرفتن شیلنگ ویبراتور به صورت صحیح و اشتباه نمایش داده شده است:

نحوه قرار دادن شیلنگ ویبراتور به صورت صحیح

نحوه قرار دادن شیلنگ ویبره

نحوه قرار دادن شیلنگ ویبراتور به صورت اشتباه

نحوه غلط قرار دادن شلنگ ویبره

نمونه ای از نحوه نامناسب تراکم بتن

شیلنگ ویبراتور

لیست قیمت شیلنگ ویبراتور - شیلنگ ویبره



خرید انواع شیلنگ ویبره بتن از شرکت لرزان صنعت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 57
  • بازدید کلی : 3052
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی